Allegheny, Niagara Falls en een bronzen medaille - Reisverslag uit Warren, Verenigde Staten van Valerie Kerstholt - WaarBenJij.nu Allegheny, Niagara Falls en een bronzen medaille - Reisverslag uit Warren, Verenigde Staten van Valerie Kerstholt - WaarBenJij.nu

Allegheny, Niagara Falls en een bronzen medaille

Blijf op de hoogte en volg Valerie

10 November 2016 | Verenigde Staten, Warren

Lieve allemaal,

Het is natuurlijk veel te lang geleden dat ik een reisverslag heb geschreven, dus bij deze even een update! Alles goed hier in Canada, de tijd vliegt voorbij. In oktober heb ik van alles meegemaakt, dus ik zal proberen een samenvatting voor jullie te schrijven!

Mijn vorige verslag eindigde ik met het feit dat ik waarschijnlijk naar Chicago zou gaan, maar dat ging helaas niet door voor mij; het weekend werd verplaatst, waardoor het in een weekend viel waarin ik moest hockeyen en moest leren voor een tentamen finance. De eerste twee weken van oktober waren dus vooral gericht op studeren en het ‘normale’ leventje met hockeytrainingen en colleges. De week van mijn verjaardag, van 10 t/m 15 oktober, hadden we geen normale colleges maar draaide alles om de ‘case competitie’. Op mijn verjaardag en de dag na mijn verjaardag moesten we twee dagen lang werken in een groep aan een case, en dat aan het einde van de dag presenteren. Aangezien we hier elke dag cases maken, zag ik niet echt de toegevoegde waarde van deze competitie, maar het was op zich wel interessant om een keer te doen. Mijn verjaardag, op woensdag, was dus niet echt spannend, maar gelukkig waren we al vroeg klaar en kon ik dus gezellig even skypen met iedereen thuis. Daarna ben ik met vier vriendinnetjes uiteten geweest, heel gezellig en lekker! Donderdagavond hebben we het nog goed gevierd met een feestje in ons appartement, dus al met al geslaagd Vrijdag voelde ik me niet al te best, maar nadat ik me uit bed had gesleept ben ik ’s avonds naar de ijshockeywedstrijd geweest van de Western Mustangs (het universiteitsteam), leuk om te zien!

Het weekend dat volgde heb ik met drie vriendinnetjes een auto gehuurd en zijn we de grens over gegaan naar de US. Na zo’n 5 uur rijden kwamen we aan in Allegheny National Forest, een prachtig natuurpark met allerlei mooie uitzichtpunten. Zowel zaterdag als zondag hebben we mooie wandeltochten gemaakt, en gelukkig was het weer heel lekker! De natuur was prachtig, door de Indian Summer waren de bomen alle kleuren en hingen de meeste bladeren nog aan de boom, dus we waren precies op tijd om dit te aanschouwen

De laatste twee weken van oktober stonden vooral in het teken van hockey. Eind oktober vindt altijd het eindtoernooi van de competitie plaats, iets waar hier het hele seizoen naar uitgekeken wordt en waar ‘alles’ van afhangt. De weekenden daarvoor en op woensdag waren we in Toronto en Waterloo geweest om de laatste wedstrijden van de competitie te hockeyen, en eindelijk verzamelden we wat punten. We speelden veel beter dan daarvoor, en gingen dus met een goed gevoel het eindtoernooi in. Het hielp ook dat dit eindtoernooi een thuiswedstrijd was, het was namelijk in het stadion waar we wel elke ochtend trainden, maar nog geen wedstrijd gespeeld hadden!

Doordat we als zesde waren geëindigd in de competitie (van de acht), moesten we op vrijdag onze kwartfinale tegen York spelen, de nummer 3. De laatste wedstrijd van de competitie, het weekend daarvoor, hadden we 1-1 tegen ze gespeeld, dus we gingen na een goede voorbereiding (inclusief videosessie, teambuilding sessie en veel trainen) met vertrouwen de wedstrijd in. We speelden een sterke wedstrijd en wisten York op 0-0 te houden, waardoor de wedstrijd met shoot-outs beslist moest worden. Na 5 shoot-outs voor beiden stond het 1-1, wat een sudden death betekende… Wij scoorden de eerste en onze keepster hield de bal vervolgens uit de goal, waardoor we dus wonnen! Dit was voor de meeste meiden voor het eerst dat ze echt om de medailles gingen spelen, dus iedereen was door het dolle. Hartstikke leuk, maar nu wilden we meer! Op zaterdag moesten we onze halve finale tegen de nummer 2 spelen, Guelph. Eerder in het seizoen hadden we 8-0 en 4-0 van ze verloren, dus het was duidelijk wie favoriet was. Toch konden we door een goede videosessie en sterk verdedigen het een hele tijd op 0-0 houden, maar 10 minuten voor tijd maakten zij toch de goal. De teleurstelling was groot, maar we hadden nog maar 1 doel voor zondag: die bronzen medaille pakken! Tegen Waterloo wonnen we uiteindelijk met 1-0, wat betekende dat we inderdaad die bronzen medaille binnen hadden. Dit hebben we daarna goed gevierd, want dit had niemand ooit gedacht. Het was al zeker 8 jaar geleden dat het hockeyteam van Western wat had gewonnen, dus heel leuk om mee te mogen maken!

Na dit weekend was het hockeyen afgelopen, en eerlijk gezegd is het wel heel lekker dat ik niet drie dagen in de week er meer zo ontzettend vroeg uit moet. Ik heb ineens veel meer tijd, en dus ben ik heel druk bezig om zoveel mogelijk te zien van de omgeving! Afgelopen weekend ben ik met een hele groep uitwisselingsstudenten naar de Niagara Falls geweest. Zaterdagmorgen zijn we in de bus gestapt, en toen we aankwamen zijn we natuurlijk eerst de watervallen gaan bekijken. Mijn verwachtingen waren nogal laag omdat al heel wat mensen hadden gezegd dat het niet zoveel voorstelde, maar ik was toch positief verrast! De watervallen op zichzelf zijn mooi en indrukwekkend om te zien, maar het hele toeristische circus eromheen moet je even wegdenken. Toch zijn we daar wel vol in meegegaan, want zaterdagmiddag zijn we een wijnproeverij gaan doen. In Niagara zijn zo’n 100 wijngaarden, waarmee ze de tweede grootste wijnproductie van Canada hebben. We hebben vier verschillende bezocht, waarbij we elke keer een witte, rode en ice wine geproefd hebben. Dit laatste staat de streek bekend om, en is een mierzoete wijn (niet mijn favoriet ;)). Leuk om een keer gezien en gedaan te hebben!

Zaterdagavond zijn we eerst uiteten geweest, en daarna hebben we het hotel op de kop gezet door een preparty te organiseren in verschillende kamers… Alle vierdejaarsstudenten van Ivey waren in dit hotel, dus je kan je voorstellen dat dit een grote beestenboel was haha! Rond een uur of 11 zijn we naar een nachtclub gegaan, en hebben we heel wat uurtjes gedanst. De volgende ochtend zijn we na ons ontbijt weer de bus ingegaan, hebben we nog een tussenstop gemaakt in een outlet shopping mall, en zijn we daarna teruggereden.

Deze week is het CEMS week, wat betekent dat er geen colleges zijn en bijna iedereen op reis is. Maandag en dinsdag (gisteren) heb ik vooral gestudeerd, nu zit ik in de auto op weg naar Montréal met Steffi, Fenna en Luise! We gaan zo eerst een tussenstop maken in Ottowa, en rijden daarna door. Morgenavond gaan we naar een ijshockeywedstrijd en vrijdag gaan we op en neer naar Quebec, waarna we zondag weer naar huis gaan. In mijn volgende reisverslag zal ik vertellen hoe deze steden zijn bevallen! En er zijn genoeg andere leuke dingen om naar uit te kijken, want ik hoef nog maar tweeënhalve week te studeren als we weer terug zijn en dan ga ik drie weken rondreizen in de US!! 20 december ben ik terug in het land, tot die tijd ga ik vooral genieten en ik zal jullie op de hoogte houden!

Liefs vanuit Canada!

  • 10 November 2016 - 08:20

    Anne:

    Hee schoonheid!

    Mooi verslagje weer

  • 10 November 2016 - 08:22

    Henriette Heeringa:

    He Valerie,

    Wat leuk weer om je verhalen te lezen. Hoorde al dat het goed ging. En ook dat het niet alleen voorbehouden is aan de uni in Canada met projecten....maar dat je hele master zo in elkaar zit. Ga je veel aan hebben. Brons! Lijkt wel de Olympische Spelen!
    Geniet nog van de laatste weken en tot de kerst!
    Henriette

  • 10 November 2016 - 08:23

    Anne:

    Waar is de rest van mn bericht gebleven? Ik had in ieder geval iets geschreven als: geniet er nog van en tot heel snel! Xx

  • 10 November 2016 - 09:54

    Harald:

    Super om te horen allemaal! Ben wel een beetje jaloers..., blijven genieten, he! Hier ook alles goed, druk met het nieuwe huis, maar dat zie je allemaal wel een keer! liefsss!

  • 10 November 2016 - 13:21

    Mama:

    Ik word er weer heel blij van! Mooier kan je je leven niet indelen Val. Geniet van alle uitstapjes.
    Dikke kus xx (Rij voorzichtig hé :-))

  • 10 November 2016 - 18:12

    Carlijn:

    hey val, wat super om allemaal te lezen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet ervan meis <3 xxx Carlijn

  • 10 November 2016 - 18:25

    Froukje:

    Morgen toch wel remembrance day vieren

  • 10 November 2016 - 21:33

    Pascale:

    Hé Val!

    Wat een leuk verhaal weer. Wat is het daar toch jaloersmakend mooi en wat maak je veel mee! Geniet nog van de laatste weekjes en kom maar snel een keer kijken hier naar ons appartement als je terug bent!

    xx Pascale

  • 12 November 2016 - 17:18

    Peter:

    Bedankt voor je gezellige en leuke up date. Zijn we weer op de hoogte. Heel vrolijk allemaal. Veel plezier verder. Esther en Peter

  • 30 November 2016 - 18:37

    Olaf:

    Ik wil ook!! maar niet het studeren enzo.
    zou zeggen: Lekker bezig!

    nog veel plezier en succes. Pas op in Trump country.

    liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Valerie

De verhalen van mijn avonturen tijdens semesters abroad

Actief sinds 06 Sept. 2014
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 12757

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2016 - 23 December 2016

Canada

28 Augustus 2014 - 30 Januari 2015

Semester abroad in Hong Kong

Landen bezocht: